Tuesday, May 2, 2017

Vaduva de Fiona Barton- recenzie

The WidowCartea aceasta, primeste din partea mea doar 4 stele din cele 5; si pentru ca este o recenzie si nu un rezumat nu o sa va dezvalui exact de ce am pastrat o stea , dar pot sa va spun ca aceasta carte a fost pusa in aceeasi categorie cu Fata din tren de Paula Hawkins, dar din pacate, eu nu as pune-o in aceeasi categorie.
O sa va dau mai multe detalii despre ce m-a facut sa ii dau totusi 4 stele. Cartea face referire la un subiect foarte popular in zilele noastre si anume informatiile personale si activitatea in retelele de socializare. Daca va inchipuiti deja "vaduva" facand investigatii on line pentru a-si gasi o noua victima, cu siguranta veti fi dezamagiti cand veti citi cartea.
Nu va voi destainui cine ce face on line in carte, dar voi face o aluzie la activitatea noastra in retelele de socializare: detaliile personale, sunt detalii personale, nu ar trebui sa le stie toti cei de pe Facebook. Chiar daca contul este setat ca fiind privat, nimic din ce postam on line nu este privat. Fotografia personala, afisata la profil este un stegulet rosu. Ochii celor care cauta victime sunt peste tot si dupa ce au gasit ce isi doresc stiu cum sa manipuleze situatia si calculatorul pentru a afla si restul informatiilor personale: locul de munca, masina propie, locatie,prieteni, copii. Si daca pana acum nu v-ati speriat deloc pentru ca stiti cum sa va feriti de infractori, cred ca in momentul in care adaugam copiii la combinatia de informatii personale, va sare inima din loc.Copiii  nu stiu cum sa se apere, nu stiu ca mama si tata posteaza poza lor pe profilul de Facebook ( sau alte retele de socializare), nu stiu ca lumea e plina de monstri care arata la fel ca si unchiul sau matusa lor, nu stiu ca la iesirea din scoala cineva poate ii pandeste, sau se plimba nepasatori prin fata scolii cu un catelus pufos......Si toate astea doar cu un simplu cont Facebook...ce sa mai spunem daca mai adaugam si chat-urile sau alte jocuri on line?
Sa va spun totusi si cateva lucruri despre carte cu toate ca imi e tare teama sa nu dezvalui prea mult.Daca merita citita? Pentru mine a meritat, mai ales din motivele amintite mai sus.
Misterul este surprins mai mult in detalii decat in finalul cartii. Autoarea ne tine ba in prezent ( 2010), ba in trecut (2006).Actiunea se desfasoara in Londra.Pe langa vaduva Jean Taylor, bineinteles ca exista si un detectiv Bob Sparks;si pentru ca investigatiile sa fie vazute din mai multe puncte de vedere, mai avem si ajutoarele detectivului, plus jurnalista Kate Waters. Dawn Elliott si fiica ei Bella sunt de asemenea si ele personaje de mare interes. Dawn este o mamica singura care incearca sa isi creasca fiica, abandonata de tata cu mult timp inainte de a se naste.Si de aici mai departe:mister!Cei ce au catalogat acesta carte, spun ca ar fi thriller psihologic.

Carte captivanta? Da!
Personaje ciudate? Da!
Subiect intricat? Da!