Monday, May 29, 2017

Ananas-inmultire si ingrijire

Daca vi se pare ca ananasul este delicios, puteti sa il cresteti, bineinteles pentru fruct, intr-un ghiveci.Aceasta este a doua mea incercare; in urma cu cativa ani am reusit sa prind o astfel de planta insa, din pacate, am lasat-o pe hol si mi-a inghetat. Se facuse deja mare si frumasa si mi-a parut tare rau dupa ea si de necaz nu am mai incercat; nici ananas nu am mai cumparat, copiii trecand si ei printr-o etapa in care nu vroiau sa manance ananasul. Si dupa o pauza asa de lunga, am cumparat unul acum 3 saptamani si ambele fete au decis ca e fructul lor preferat, asa ca il cumpar din nou ori de cate ori merg la magazin dupa fructe!
Mie imi place ca ananasul sa fie bine copt si zemos, asa ca il las cateva zile la copt in bucatarie. Cand vad ca e galbui ma apuc de lucru!
1. Se taie cu grija partea cu frunze. Eu tai si un pic de pulpa, ca e mai usor de curatat!
2.Se indeparteaza pulpa, de pe "capacul" cu frunze.

3.Se indeparteaza si funzele uscate, cam doua randuri de frunze.
4.Se pune apa intr-un borcan, astfel incat "capacul" cu frunze sa ajunga in apa doar cativa milimetrii, fara a ajunge la frunze.
5.Dupa aproximativ o saptamana incep sa se vada noile radacini.
Ananasul meu arata asa dupa doua saptamani de stat in apa. Acum ii iasa inca un fir. .
6.Se asteapta pana cand are mai multe fire si apoi se planteaza in ghiveci.

Ce stiu eu despre ananas:
  • se prinde foarte usor
  • este foarte usor de ingrijit
  • usor de crescut in ghivece, avand o inaltime de aproximativ un metru jumate
  • se pot planta in ghivece mai mari, lasandu-se un spatiu de aproximativ 30 de cm intre plante
  • nu necesita udare multa
  • nu le place solul foarte umed, in care apa stagneaza , apa trebuie sa se scurga bine din ghiveci
  • in primele cateva luni, planta nu necesita ingrijiri suplimentare, doar apa
  • cand frunzele capata o culoare rosiatica, e timpul sa folositi fertilizator
  • ananasul indrageste gainatul de gaina;cand frunzele sunt rosiatice, presarati gainat pe pamantul din ghiveci si cu o furculita, lucrati pamantul de la suprafata astfel incat gainatul sa se amestece cu pamantul
  • cu siguranta nu ii place frigul, deci trebuie mutat in casa imediat ce da frigul
  • ii place soarele, asigurati-va ca va sta intr-un loc insorit atat afara cat si in casa


2 comments:

  1. Sper sa vezi fructe de la viitoarea planta !
    N-am incercat sa experimentez asa ceva si cum nu prea ajung sa ma ocup de plantele pe care le am in ghivece, nu ma extind. Dar ananasul ne place :)

    ReplyDelete
  2. Si eu sper! Imi place si cum arata! Azi o plantez in ghiveci si o pun la soare ( daca vrea si soarele sa rasara), iar ploua!

    ReplyDelete