Monday, May 22, 2017

Gradina verticala-petunii



Foarte mult mi-am dorit acesti saci de plastic in care se pot planta diferite plante; de la petunii si pana la capsuni sau diferite legume. Nu ocupa mult loc si necesita doar un cui in care se pot agata si cand plantele sunt mature si frumoase, minigradina verticala atrage privirile oricarui gradinar si nu numai!

Sa va arat cum arata cei din comert, care mi se par destul de scumpi( si daca doriti sa vedeti si efectul lor, vizitati pagina Amazon de unde am preluat si imaginea)!





Si pentru ca nu m-am indurat sa dau atatia bani pe niste saci, m-am apucat si mi-am facut eu cativa. Toamna trecuta am vizitat un magazin cu produse agricole si am gasit un singur sac, la un pret rezonabil si l-am cumparat ca model dar il voi folosi acum, ca stiu cum sa fac un astfel de sac.
Materiale necesare pentru gradina verticala:

  1. Sac (puteti sa il confectionati si singuri).
  2. Pamnt pentru flori ( nu pamant din gradina, este mai greu si nu are toate substantele nutritive ca si cel de florarie, care poate hrani plantele aproximativ 3 luni, fara a li se pune ingrasamant!)
  3. Petunii( in cazul meu, dar puteti folosi capsuni,salata,alte specii de flori: panselute, sporul casei, begonii)
  4. Eventual o lopatica folosita la umplerea sacului.
  5. Manusi daca doriti sa reduceti timpul dedicat curateniei de dupa
Instructiuni de folosire:

Asezati sacul pe o suprafata de lucru si puneti pamant in el pana la primele gauri.

Desfaceti cu grija radacinile petuniilor si plantati-le in gaurile respective, avand grija sa nu rupeti crengutele.

Acoperiti radacilnile cu pamant si udati un pic pentru ca pamantul sa se aseze in jurul radacinilor!

Completati cu pamant pana la urmatoarele gauri si procedati la fel ca si in pasul precedent.

Cand ajungeti la gura sacului, plantati o planta si in deschizatura sacului.

Udati cu grija si atarnati sacul in locul ales!

Atentie!
Chiar daca nu ati folosit pamant special, primele doua saptamani dupa plantare nu se aplica niciun fel de ingrasamant! Plantele se afla deja in soc, din cauza transpalantarii. Radacinile au nevoie de doua saptamani pentru a se reface si pentru a functiona din nou ca si inainte de transplantare! Dupa ce au trecut cele doua saptamani puteti folosi ingrasamant! Asigurati-va ca folositi ingrasamant specific plantelor folosite. Nu folositi ingrasamant bogat in acizi daca plantelor nu le place solul acid, sau ingrasamant care nu contine acid pentru cele care adora acidul . 


No comments:

Post a Comment