Thursday, March 16, 2017

Rasaduri in casa sub lampa de crescut plante

In fiecare, an incep rasadurile in casa dar pentru ca nu am lumina necesara, plantele se lungesc ca niste vrejuri si cand vine vremea sa fie plantate in gradina sunt atat de firave, ca in cateva zile se prapadesc. Nici loc mult nu am , asa ca nu pot creste rasaduri in plus. Am o gradina mica si de obicei plantez cam o duzina de rosii, una de ardei, niste vinete, conopida, ceapa si castraveti.
Anul acesta am investit intr-o lampa care ofera destula lumina plantelor pentru a se dezvolta normal pana cand le vine vremea sa fie mutate in gradina.
Am instalat lampa respectiva in debara, foarte aproape de podea -aproximativ 30 de cm si am pus tava cu rasaduri sub ea.Au iesit ardeii si cateva rosii si spre marea mea bucurie nu s-au lungit, arata bine si sanatosi!


Cateva lucruri de care trebuie totusi sa tineti seama cand folositi lampa:

  • Cat timp rasadurile sunt abia la inceput lumina trebuie sa ajunga usor la ele. Pastrati tava cu rasaduri la aproximativ 10 cm departare de lampa. Cand plantele se inalta, indepartati tava cu inca cativa centimetri.Puteti folosi doua caramizi sau cutii pentru a ajusta inaltimea tavii.
  • Este foarte important ca toata lumina emisa de lampa sa fie directionata pe plante, pentru a nu se pierde nicio raza! Folositi folie de aluminiu pentru a acoperi lampa si tava. Lumina va fi reflectata pe plante!
  • Oferiti rasadurilor de legume si florilor de gradina 14-18 ore de lumina pe zi ( fiind plante care necesita mai multe ore de lumina).
  • Begoniile, crizantemele, poinsettias sau soia necesita mai putina lumina si vor creste cu aproximativ 12 ore de lumina pe zi.




No comments:

Post a Comment