Sunday, June 25, 2017

Everything You Want Me to Be de Mindy Mejia-recenzie


29276588
Cartea primeste din partea mea patru stele din cinci. O carte care mi-a placut destul de mult si cred ca i-as fi dat cinci insa din cauza ca a fost comparata cu "Gone Girl" m-a facut sa ii dau doar patru stele pentru ca aceasta carte nu e chiar atat de ciudata ca si "Gone Girl". Si aceasta carte are punctele ei tari insa nu vi le voi destainui.
De la inceput aflam despre tragedia care da nastere intregului volum. Este vorba despre o crima, care se intampla intr-un orasel, in care cele mai populare arestari se fac din cauza substantelor ilegale sau al alcoolului. 
Corpul mutilat al lui Hattie este descoperit intr-un hambar nefolosit unde adolescentii se intalnesc din cand in cand pentru a consuma alcool sau pentru a se furisa de ochii curiosi ai adultilor. Si de aici in colo pare a fi un roman misterios, ca si multe astfel de romane, in care sunt introduse personajele specifice romanelor misterioase: victima,detectivul, martorii, suspectii etc si actiunea se invarte in jurul acestor personaje.
Ceea ce imi place la romanele misterioase e sfarsitul intortocheat. Daca sfarsitul acestei carti a fost pe masura? As zice,da! Insa pentru ca am citit altele mai intortocheate ma asteptam la si mai multa incurcatura la sfarsit si chiar si pe parcursul lecturii..Cu toate astea cartea mi-a placut!
  Ce mi-a mai placut la aceasta carte e ca pe langa crima, autoarea a introdus si un topic interesant despre moralitate, ( nu o sa va dau prea multe detalii ca sa aflati singuri din carte) relatiile dintre oameni si mai specific in aceasta carte, relatia dintre un adult, cu un anumit statut si un adolescent.
   De asemenea ca si in multe alte carti cu adolescenti dam si peste parintii, care de multe ori, habar nu au cine sunt de fapt copiii lor ( fie ca sunt considerati adulti prea devreme, fie nu au destul timp pentru ei, fie cred ca adolescentii lor sunt doar niste adolescenti tipici cu probleme tipice sau fara probleme etc).
    Si ultimul amanunt care mi-a captat atentia, apartenenta la comunitate. Unii oameni stiu si nu vor sa apartina unei anumite comunitati si vor sa se mute, pe cand altii stiu foarte bine unde apartin si nu vor sa schimbe nimic despre statutul lor in comunitatea respectiva.Cu care parte v-ati identifica?Si ce v-ar costa sa treceti de cealalta baricada?Daca familia ar fi nevoita sa se mute, dintr-un anumit mediu in alt mediu ce s-ar intampla? 
  Cand ma gandesc la aceasta carte nu ma pot identifica cu niciun personaj. De obicei ma pun in papucii unui anumit personaj, dar in aceasta carte nu s-a intamplat acest lucru. De ce? Nu stiu! Cred ca mi s-a parut ca personajele erau cam sumbre....








Recomand aceasta carte? Cu siguranta!
Personaje ciudate?Nu foarte ciudate!
Carte captivanta? Da!
Subiect intricat? Sa zicem ca e mai mult scurt si la obiect!
Citire rapida? Da!
Daca as pune acesta carte in aceeasi categorie cu "Gone Girl"? Nu!
Daca imi pare rau ca am citit aceasta carte? Nu! 
Suspans? Da!




No comments:

Post a Comment