Monday, June 19, 2017

Dulceata de capsune cu Jello


Azi am adunat prima recolta de capsune si ca in fiecare an fac familiei dulceata noastra cea mai indragita!
Am adunat din gradina aproximativ 3 kg de capsune ( obtinute fara nicio stropire si fara niciun fertilizator, doar apa de ploaie): unul l-am mancat deja, unul l-am folosit la dulceata si unul l-am pus intr-o punga la congelator. Cele de la congelator le vom folosi pentru smoothie. 
Reteta aceasta e foarte rapida si s epoate face in cantitati mici. Capsunele nu se fac pasta, si nu sunt fierte pana nu mai ramane nimic din ele ci raman in bucati.



Ingrediente:
  • 1 kg de capsune

  • 2 pachete de Jello ( 85 g fiecare).Da, stiu ca am folosit praf pentru jeleu si ca praful ala are ceva crocobauri in el ( colorant rosu si inca vreo doua)dar pentru ca nu vom manca toate borcanele de-odata si intr-o zi, nu cred ca vom pieri.
  • 600 grame de zahar
  • 100 ml apa

 Capsunele se taie feliute si se pun intr-o cratita. Se adauga zaharul si apa si se amesteca bine, nu se freaca!
Se lasa la frigider aproximativ 15 minute sau pana ce lasa zeama.
Se pun la fiert pe foc mediu si se fierb timp 10-15 minute ( compozitia trebuie sa fiarba timp de 10-15 minute)!Capsunele trebuie sa isi pastreze culoarea, daca obtineti o culoare mai inchisa le-ati fiert prea mult.
Se adauga pachetele de Jello si se amesteca bine, pana cand praful se dizolva. Cu mare grija puneti in borcane, se lasa la racit si se pastreaza la frigider. Cu siguranta nu va sta prea mult!
Cantitatea de dulceata obtinuta: un borcan de 800 ml si unul mic, cred ca e de 500 ml.

Si sa ne punem de acord: 

  • Capsuna este fructul (Nu mancam capsuni, mancam capsune! Nu mancam un cires, mancam  cirese!).
  • Capsunii sunt plantele pe care cresc capsunele!


No comments:

Post a Comment