Sunday, June 4, 2017

Absolut tot de Nicola Yoon- recenzie

Cred ca aceasta carte isi merita pe deplin titlul " Everything everything",(titlul original). O carte destinata adolescentilor, scrisa intr-un limbaj destul de usor si usor de devorat! Chiar daca este destinata tinerilor, multi adulti, care au trecut deja prin viata si au copii, indragesc aceasta carte , tocmai pentru ca subiectul abordat este legat de dragoste: dragostea de mama, dragostea-iubire, dragostea de viata, dragostea fata de semeni, dragostea pentru ceea ce avem (viata,fericire,prieteni etc)...
Nicola Yoon alaturi de cartea ei (Sursa imagine: Barnes & Nobles)
Eroina cartii, Maddie, este o adolescenta, cu o boala foarte rara (SCID), o forma severa de imunodeficienta combinata, o boala genetica, care se caracterizeaza prin infectii severe cu diferiti virusi sau bacterii.Pacientii care sufera de aceasta boala sunt de obicei inchisi intr-un mediu steril si fara contact la lumea exterioara.Si cam atat despre subiectul cartii!
Cate stele primeste din cele cinci? Patru! Am banuit foarte repede finalul cartii. Daca finalul era ceva mai neasteptat, ii dadeam cinci stele. Cu toate astea este o carte pe care o recomand tuturor mamelor, tatilor, si adolescentilor....nu fetei mele care inca nu e adolescenta insa mare admiratoarea a cartilor; cartea asta s-a strecurat insa prin "peretele meu de protectie" si preadolescenta mea, a citit-o inaintea mea si ea e cea care mi-a recomandat-o (oops)!!!De ce nu o recomand preadolescentilor? Scenele de dragoste sunt un pic mai mult decat descriptive pentru copiii sub 14 ani.
Ce mi-a placut la aceasta carte? Mi-a placut mult cum a interpretat Nicola dragostea de mama si dragostea pentru mama.
Noi mamele stim si credem ca dragostea noastra e cea mai importanta;pentru o anumita perioada este, dar incet-incet aratam copilului si dragostea noastra pentru alte lucruri minunate din lumea asta ( ca de exemplu: dragostea noastra fata de carti-asta pentru ca noi indragim lectura) cum ar fi dragostea fata de semeni, fata de natura, libertate, animale etc.
Din perspectiva lui Maddie, dragostea fata de mama ei e amestecata un pic si cu recunostinta: se bucura ca are grija de ea, ca ii ofera aproape tot ce isi doreste, in afara de viata pe care ar putea-o duce in afara casei. Priveste viata ca pe un dar si indrageste fiecare moment petrecut cu mama ei. De asemenea mi s-a parut ca la un moment dat era recunoscatoare si pentru faptul ca mama ei nu a abandonat-o din cauza gravitatii bolii.
Cartea nu are multe personaje si intriga nu e deloc complicata! Firul povestii decurge foarte usor si pe rand sunt introduse si celelalte personaje:vecinii de peste drum si cele doua asistente (Maddie) necesita ingrijire continua).
Si va puteti inchipui sa locuiti 17 ani in Los Angeles ( unul dintre cele mai populate orase din America si cu multe de vazut in el) si sa nu il vedeti niciodata?
Ati iesi din casa daca ati sti ca nu va veti mai intoarce, doar ca sa simtiti nisipul de pe malul oceanului?
Va puteti pune in locul lui Maddie si sa va petreceti toata viata in casa, fara contact direct cu alte persoane?
Va puteti pune in locul mamei si sa cresteti un asfel de copil, care nu poate iesi afara, nu poate avea prieteni, nu poate sa simta ploaia sau sa plece in vacanta?Cum v-ati descurca?
Eu nu pot sa ma pun il locul mamei! Fiecare reactioneaza diferit la tragedii, nu pot nici sa ma gandesc ce as face daca as fi in locul ei.
Daca imi pare rau ca am citit aceasta carte? Nu! As vrea sa o citesc inca o data si probabil ca o voi citi cand voi avea doua adolescente ca sa putem povesti despre carte! As vrea sa stiu parerea unor adolescente/adolescenti despre Maddie si mama ei!