Monday, October 2, 2017

Suculente si cactusi-decor

Sambata a fost ziua "mama-fiica".  Fetita cea mare adora cactusii si mai nou si plantele suculente, care au infatisari deosebite. De obicei cand fac vizite la sere, eu imi caut plantele necesare, ea admira forma deosebita a plantelor. Sambata insa, am facut calatoria la sera mai speciala, i-am zis ca o duc sa isi aleaga singura plante pentru un aranjamet cu suculente/cactusi. A fost foarte incantata si si-a luat si portofelul cu ea sa fie sigura ca isi poate cumpara si ea ceva din banii propri. Si si-a cumparat un cactus. Din pacate fiind sfarsit de sezon, au cam ramas plantele care nu mai au eticheta, asa ca nu am reusit sa identificam inca ce soi de cactus e, sau ce culoare vor fi florile. Pe langa cactus si-a mai cumparat Semprevivum Arachnoid.
Cat am stat la sera am reustit sa ii strecor in minte cateva informatii caracteristice cactusilor si suculentelor. I-am aratat cum plantutele de semperevivum sunt inghesuite si daca indeparteaza o plantuta, o poate planta direct in pamant si sansele de a se prinde sunt aproape 100% , mai ales daca vede printre frunzulite si niste radacinute

Pentru verisoara ei

Am intrebat-o daca isi mai aduce aminte ce s-a intamplat cu o plata achizitionata cu ceva mai mult timp in urma si mi-a zis ca a murit. A stiut sa imi dea si motivele: nu avuse lumina destula si o udase prea mult.I-am explicat ca aceste plante sunt foarte usor de ingrijit, mai ales ca iubesc caldura si lipsa de apa nu le afecteaza prea mult. Ele mor daca sunt udate prea mult. La sfarsit a zis ca ii pot cumpara un pulverizator si poate pulveriza pamantul din cand in cand ( asa cum m-a vazut pe mine).
Am trecut si pe la magazinul de ceramica si am ales doua vase in care sa isi planteze plantele: unul plat si cu gura foarte mare (cel in care a plantat cele cateva soiuri de suculente), unul mai inalt si destul de larg si el la gura (in care a plantat cactusul). Pe langa cele doua a mai ales si o ceasca de sticla! A fost ideea ei sa planteze cactusi in ceasca (cred ca a tras cu ochiul pe Pinterest, candva). Si pentru ca a vrut sa planteze in toate vasele achizitionate, i-am aratat cum sa desparta si cactusii. Pe cei din ceasca i-a si numit: Fernando si Amelia. A pus unul si pentru verisoara ei, acum sa vedem daca se poate desparti de plante!

Ajunse acasa a fost foarte incantata sa se apuce de plantat si cu putin ajutor din partea mea a plantat cu grija plantutele cumparate de ea si cateva daruite de mine. I-a facut mare placere sa amestece nisipul cu pamantul si sa foloseasca intrumentele mele de gradinarit.
La sfarsit a fost foarte mandra de munca ei si a zis ca i-a facut mare placere se gradinareasca. 



No comments:

Post a Comment