Wednesday, October 25, 2017

Rasad de salata in recipiente reciclate


In garaj , am cutii in care pastrez tot felul de lucruri care pot fi reciclate. Intr-o cutie tin recipiente de plastic de la diferite produse alimentare ( iaurt, smantana, compot de fructe etc), intr-alta tin cartoane pe care le folosesc tot la gradinarit ( le mai arunc si in compost), colectez si cofrajele de la oua si bineinteles sticlute si borcane.
Si undeva am citit ca se pot face rasaduri de salata apoi plantate in gradina acum toamna si la primavara, am salata la prima ora ! Nu am incercat inca, insa niciodata nu e prea tarziu pentru experimente.

Asadar, am colectat multe recipiente de aceeasi marime, ca sa imi incapa intr-o tavita tip minisera si le-am asezat frumos in tava respectiva.
Am umplut fiecare recipient cu pamant, l-am indesat un pic si le-am asezat inapoi in tava.


In fiecare recipient am pus maxim 5 seminte de salata (am folosit doua feluri de seminte: Romaine si Iceberg). Din fiecare soi am pus doua randuri si ca sa stiu ce soi e pe fiecare rand am pus semne facute din bete de inghetata (si pentru betele de inghetata am o cutie, unde le colectionez).
Pentru a va usura munca, nu puneti semintele de salata pe toata suprafata pamantului, mai tarziu va trebui sa rariti. Din cinci seminte sigur rasar macar 3 plante daca respectati regulile de baza!

Am acoperit semintele cu foarte putin pamant, semintele de salata au nevoie de lumina pentru a germina si o temperatura de mai putin de 26 de grade C.
 La temperaturi mai mari semintele nu germineaza. Semintelor de salata le place vremea mai rece, asadar puteti sa semana salata la temperaturi mai scazute, de pana la 4 grade!

Pamantul in care au fost puse semintele trebuie sa fie umed dar nu ud. Daca pamantul e foarte ud semintele vor putrezi. Pentru siguranta mea, am folosit un pulverizator si am umezit cu grija pamantul. Daca adaugati apa cu stropitoarea, s-ar putea ca semintele sa ramana la suprafata dupa ce se scurge apa si nu vor avea umiditate destula.


Am acoperit tavita cu capacul transparent si l-am legat la margini pentru ca sa nu il ia vantul. Capacul respectiv ajuta la mentinerea umiditatii si astfel nu trebuie sa udati prea des. Se poate pulveriza in fiecare zi daca pamantul pare uscat.
Tava nu a fost pusa in casa. Am tinut-o pe terasa si  m-am asigurat ca are destula umezela.

Asa arata rasadurile dupa 10 zile. Dupa ce imi sap gradina, rasadurile vor fi plantate in gradina si in primavara voi avea salata timpurie!
In cele 10 zile, tavita am tinut-o afara si ziua si noaptea. Dimineata indepartam partea transparenta si am lasat tavita in loc insorit! Am avut si bruma si a si inghetat apa in tavita pasarilor dar totul pare a fi bine!Abia astept sa ne mutam in gradina!
Semintele au iesit repede si cred 100% . In unele recipiente am lasat cate un fir in altele cate doua!


No comments:

Post a Comment