Thursday, September 7, 2017

Cum pastram cartofii

Cand vine toamna, fiecare adunam ce putem si cat putem din gradina si punem pe unde avem loc. Unii au loc in beci! Si oamenii acestia sunt cei mai norocosi! Daca ai beci, ai unde strange roadele toamnei: sticle si borcane, butoaie, mere, morcovi, cartofi, cate si mai cate! Noi astia mai nenorocosi facem cum putem si incercam sa pastram cat mai mult din ceea ce am produs cam pe unde apucam. Eu sunt prietena buna cu congelatorul. 
Anul acesta productia de cartofi a fost foarte bogata (pentru noi- pana anul acesta am avut cartofi doar de o mancare sau doua), o galeata de 20 de litri, plina! Productie mare pentru o gradina mica!  Celor mari, le-am facut loc in frigider si am umplut sertarul pentru legume! Cam un sfert, au fost destul de mici dar au fost productie proprie! Organici!Am zis ca e pacat sa ii arunc sau daca ii mai tineam cateva zile in frigider, nu mai ramanea nimic din ei dupa ce ii curatam.

Si m-am pus pe treaba! Am curatat toti cartofii mici ( pielita s-a indepartat usor-pierdere zero), i-am taiat ca si pentru cartofi prajiti, i-am spalat bine, i-am strecurat si i-am asezat pe un prosop. 
Cu un alt prosop, am absorbit excesul de apa de pe ei. 



Intr-o tava, am asezat hartie cerata si am asezat feliile de cartofi in tava astfel incat sa nu se atinga intre ele. Am pus tava in congelator aproximativ o ora ( am avut mai multi cartofi decat mi-ar fi incaput in cinci tavi , asa ca dupa o ora am scos o tava si am pus repede cartofii in punga, ca sa pot refolosi tava) dar se poate lasa si peste noapte.


Cand toti cartofii s-au congelat,am scos cate o tava din congelator si am pus continutul intr-o punga cu fermoar. Se pot portiona, daca stiti cam ce cantitate consumati la o masa si aveti loc in congelator pentru pungi mici. Eu am pus totul intr-o punga, am loc la congelator si folosind aceasta metoda, cartofii nu se lipesc unul de altul si puteti scoate din punga cate portii doriti.


Cum ii gatim? La fel ca si cei proaspeti! Incingeti uleiul si adaugati portia de cartofi direct din punga scoasa din congelator!

2 comments:

  1. Data viitoare nu-i curata de coaja, doar spala-i bine cu buretele si cu putin detergent de vase. Eu ii consum intotdeauna pe cei mici la inceput si pun la pastrare tuberculii mari.

    ReplyDelete
  2. Si eu am pus tuberculii mari la pastrare, dar nu am avut loc decat intr-un sertar la frigider. Piticii i-am gatit si eu si ce a ramas i-am pastrat pentru cartofi pai! La anul o sa imi usurez munca asa cum mi-ai sugerat. Doar frecati bine cu burete si detergent! Multumesc mult!!

    ReplyDelete