Monday, August 28, 2017

Lavanda

 Nu prea stiam multe despre lavanda dar dupa ce m-am documentat (nu doar de pe net ci si de la fata locului, vizitand o plantatie de lavanda) m-am hotarat sa ma apuc si eu de o mica plantatie. Am inceput doar cu un rand anul acesta. Pe rand am pus sapte cuiburi de lavanda, mai am cateva plantute la inradacinat si cred ca randul va avea in total 10 plante. Daca la primavara plantele vor creste frumos, ma voi apuca de plantat si mai multe randuri.
Pentru inceput am sapat bine pamantul (unde am acum plasticul pe jos, crestea iarba inainte). Munca a fost cam grea dar pentru mine merita, mai ales ca imi si place sa fac asa ceva. Am pus plasticul (provizoriu) pe pamant pentru a impiedica iarba sa mai creasca pe langa lavanda.Marginile plasticului le-am ingropat in pamant ca sa nu fie dus de vant. Nu folosesc erbicide! La primavara voi indeparta plasticul si sper ca pana atunci sa moara buruienile.
La o distanta de aproximativ 30 de cm am taiat cate o cruce in plastic.

Am indoit colturile sub plastic, am sapat o groapa si apoi am scos coturile plasticului si le-am pus in groapa.Am pus radacinile plantei in groapa si am completat cu pamant, asigurandu-ma ca si colturile de plastic sunt bine ingropate, pentru a nu fi duse de vant.Cand am terminat de plantat toate plantele, le-am udat .

In primele zile se uda in fiecare zi, daca nu ploua, pentru ca radacinile sa se dezvolte cat de repede. Trebuie sa ne asiguram insa ca pamantul sa aiba drenaj bun, lavandei nu ii place apa care sta la radacina.

 Puteti planta lavanda incepand din primavara si  pana toamna tarziu. Cel mai important lucru este ca lavanda sa aiba destula apa in primele cateva zile dupa plantare. Se lasa spatiu intre ele pentru ca aerul sa circule, altfel cand incep sa faca tufa si sunt ingramadite, frunzele vor putrezi. Nu incercati sa luati butasi din partea lemnoasa (in cazul in care doriti sa o inmultiti) , planta s-ar putea sa moara iar de unde se indeparteaza crengute lemnoase,  partea lemnoasa nu se mai regenereaza. Doar crengutele noi fac alte crengi.Folositi crengute tinere pentru a inmulti lavanda prin butasi.
De ce m-am apucat de lavanda? In primul rand pentru parfum! Ador parfumul lavandei (si nu numai eu) si tare as vrea sa reusesc sa imi fac propriul meu ulei de lavanda.
Si daca toate merg bine as vrea ca ograda mea sa semene un pic cu cea din imaginea de mai jos!
Image may contain: outdoor and nature
Photo facuta de proprietarii Fermei Fragrant Isle


No comments:

Post a Comment